خودروی ساخته شده با فناوری پرینت 3 بعدی

خودروی ساخته شده با فناوری پرینت 3 بعدی

اولین خودروی ساخته شده با فناوری پرینت 3 بعدی در سال 2019 به جاده ها می آید

ما به آسانی می توانیم فناوری پرینت 3 بعدی را به عنوان یک فرآیند حیرت انگیز در نظر بگیریم ،در حالیکه هنوز در مرحله جنینی قرار دارد! اما زمانی اخبار مربوط به یک ماشین چاپ شده با چاپگرهای سه بعدی منتشر می شود که به زودی و برای سال آینده در نظر گرفته شده، وقت آن فرا رسیده که بنشینیم و تماشا کنیم. البته ما فقط در مورد یک نمونه اولیه ی یکپارچه صحبت نمی کنیم، چرا که قرار است در سال 2019 واقعا این محصول وارد خط تولید شود!

فناوری پرینت 3 بعدی در ساخت خودرو

خودرو مذکور در ابعاد و اندازه یک اسمارت است و LSEV نام دارد .محصول مشترک کمپانی چینی polymaker و مبتکرایتالیایی XEV  تقریبا بطور کامل با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است که سریعتر و ارزانتر از روش های متعارف معمول است، ولی کماکان قطعاتی از شاسی، پنجره ها و تایرها فعلا بایستی با همان متد های فعلی ساخته شود.

با اینکه ساخت خودرو با این روش ساده تر، ارزانتر و سریعتر به نظر می رسد ولی نکته اصلی در روش ساخت به کمک فناوری پرینت 3 بعدی اینجاست که به طرز چشمگیری اتلاف مواد اولیه در حین تولید کاهش می یابد. این روش باعث شده است که مدیر شرکت سازنده پیش بینی کند که این پروژه “الهام بخش شرکت های خودروساز به سمت این تکنولوژی خواهد بود”.

یک مزیت بزرگ تولید به این روش برای خودروسازها، اینست که اجازه می دهد تا تولید کننده به میزان قابل توجهی تعداد قطعات مورد استفاده را کاهش دهد و بنابراین تاثیرات زیست محیطی تولید خودرو را کاهش می دهد. همچنین در این مورد خاص، تعداد قطعات پلاستیکی تنها 57 عدد بوده که در مقایسه با 2000 قطعه استفاده شده در روش های معمول، بسیار قابل توجه است.

مدل اولیه LSEV بنا به ادعای سازنده، با یک بار شارژ میتواند 93 مایل را بپیماید و تا 43 مایل در ساعت سرعت بگیرد. وزن 450 کیلوگرمی آن باعث میشود تا سنگینی آن نصف یک خودروی اسمارت فورتو باشد.

در حال حاضر این خودرو در موزه فرهنگ پرینت 3 بعدی شانگهای چین به نمایش گذاشته شده است و انتظار می رود تا ماه آینده در نمایشگاه خودرو پکن نیز به نمایش دربیاید.

کمپانی XEV قصد دارد سالانه 500 دستگاه از این خودرو را در یک خط تولید، تکمیل کند و احتمالا از اواخر سال 2019 فروش آن در بازار چین آغاز خواهد شد و قیمتی در حدود 10 هزار دلار برای آن انتظار می رود.

ترجمه: محمدامین استاداحمد  منبع: سایت ctvnews.ca

خدمات پرینت سه بعدی

بازگشت به صفحه اصلی

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 40 average 3.7