انجین باکسر یا موتور تخت ،توسط چاپگر سه بعدی ساخته شد

انجین باکسر یا موتور تخت ،توسط چاپگر سه بعدی ساخته شد

ساخت انجین باکسر (Boxer Engine) توسط یک مهندس مکانیک خلاق با استفاده از پرینتر سه بعدی انجام شده است

برای سالها، سوبارو WRX یکی از معروفترین خودروهای سدان بوده است. این محصول ژاپنی که در سال 1992 برای مسابقات رالی قهرمانی جهان معرفی شد، در زمان خودش دارای تعدادی ویژگی عالی از جمله تقارن چرخ ها و توربو شارژ بوده است، اما موتور محرکه آن، نکته ایست که به ویژه قابل توجه می باشد. اخیرا یک کاربر یوتیوب، با نشان دادن یک نسخه کامل انجین باکسر ( به فارسی: موتور تخت  یا موتور بوکسور ) که با پرینتر سه بعدی ساخته شده، چگونگی عملکرد موتور چهار سیلندر افقی Boxer را دقیقا نشان داده است.

انجین باکسر تصویر دو

مهندس مکانیک Jason Fenske موتور باکسر خودروی سوبارو WRX را با چاپگر سه بعدی ساخته است. تمام بخش ها و قطعات آن مانند پین، میل لنگ، اگزوز، دریچه ورودی و غیره همانند مدل اصلی وجود دارند. قطعات با رنگ های مختلف ساخته شده اند تا قابل تشخیص باشد و همه چیز جداگانه و قابل مونتاژ دوباره می باشد.

انجین باکسر ،به شکل مستطیل افقی با دو سیلندر در هر طرف آن است. ساختار آن بگونه ایست که باعث می شود خودروی سوبارو WRX در مقام مقایسه، دارای گرانیگاه پایین تر و هندلینگ بهتری باشد. این برتری، در مسابقات جهانی motor racing ،جایی که در هر دور آن، ثانیه اهمیت دارد، می تواند تفاوت بین پیروزی یا کسب مقام دوم باشد.

انجین باکسر تصویر یک

آنچه که باعث تفاوت انجین باکسر می شود، به وضوح در ویدئوی ذیل دیده می شود. آرایش پیستون ها هم سطح و افقی بوده و دوبدو روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. این همان چیزیست که موتور باکسر را از پیکربندی خطی معمول و یا مدل V شکل متمایز می کند.

خودروی سوبارو WRX در دهه های گذشته، به خصوص با موتورهای هواخنک شونده فولکس واگن، نسبتا رایج بوده ولی اکنون از محبوبیت آن کاسته شده است. با وجود مزایای بالقوه انجین باکسر ،اکنون تنها پورشه و سوبارو ،دو تولیدکننده اصلی هستند که هنوز خودروهایی با انجین boxer می سازند.

شما را به تماشای این ویدئوی جالب دعوت می کنیم

 

ترجمه شده از سایت 3ders

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ استاداحمد

 

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 28 average 3.8