فناوری پرینت سه بعدی در ساخت ساعت جیبی

فناوری پرینت سه بعدی در ساخت ساعت جیبی

یک مهندس سوئیسی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ، ساعت جیبی ساخته است

کریستوف لایمر یک مهندس سوئیسی است که برطبق نظر وبسایت Hodinkee،‌ توانسته اولین ساعت جیبی دنیا را که توسط فناوری پرینت سه بعدی تولید شده، به جهان ارائه کند.

این ساعت جدید ساخته شده توسط کریستوف لایمر ممکن است برای حمل و نقل با خود چندان جالب نباشد، ولی دارای خصوصیتی است که آن را از تمام ساعت های دیگر متمایز می کند. بله این ساعت جیبی تمام و کمال با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تولید شده است.

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در ساخت ساعت جیبی

بر طبق اخبار وبسایت مذکور، ساعت جیبی لایمر با وجود اینکه بیشتر خصوصیات یک ساعت معمولی را دارا می باشد، اما بهرحال نقاط ضعف و محدودیت هایی نیز در ساختارش وجود دارد. مثلا عقربه این ساعت تنها می تواند به مدت حدود 30 دقیقه کار کند، و البته به نظر می رسد که زمان را با اندکی خطا نشان میدهد.

به غیر از این، ابعاد آن برای یک ساعت جیبی بزرگ است و طول و عرضش به حدود سه و نیم اینچ می رسد. اما این حقیقت که لایمر موفق شده چنین سیستمی را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی بسازد، بسیار تحسین برانگیز است و از پتانسیل بسیار بالای این فناوری نوظهور برای استفاده در صنعت ساعت سازی حکایت می کند.

تقریبا تمامی قطعات ساعت مورد بحث توسط پرینترهای سه بعدی ساخته شده اند، البته به استثنای پیچ های فلزی، واشرها و پین هایی که آنها را در کنار یکدیگر نگه می دارند. لایمر طرح کامل این ساعت را برای علاقه مندان به ساخت نمونه های مشابه در وبسایت  Thingiverse  قرار داده تا بتوانند با استفاده از یک پرینتر سه بعدی، چیزی شبیه به آن بسازند.

در ادامه، تصاویر بیشتری از این ساعت جیبی را مشاهده می کنید

تصویر ساعت جیبی ساخته شده با فناوری پرینت سه بعدی-2

تصویر ساعت جیبی ساخته شده با فناوری پرینت سه بعدی-3

تصویر ساعت جیبی ساخته شده با فناوری پرینت سه بعدی-4

 

تصویر فنر ساعت جیبی ساخته شده با فناوری پرینت سه بعدی-5

اجزای ساعت جیبی

منبع: دیجیاتو

بازگشت به صفحه اصلی

 

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 6 average 3.7