چاپگر سه بعدی صنعتی خاصی توسط اپل طراحی شده است

چاپگر سه بعدی صنعتی خاصی توسط اپل طراحی شده است

یک نوع چاپگر سه بعدی صنعتی خاص، توسط اپل طراحی می شود

شرکت اپل از هنگام عرضه پرینتر LaserWriter 8500 در سال 1997 تاکنون هیچ چاپگری به بازار ارایه نکرده است اما پتنت جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که اپل کار روی یک ابزار جدید را شروع کرده است و آن یک نوع چاپگر سه بعدی صنعتی خاص با قابلیت رنگ آمیزی می باشد.

طرح اپل برای ثبت چاپگر سه بعدی صنعتی خاص

با توجه به طرح و پتنت آن، این نوع چاپگر سه بعدی صنعتی خاص نه تنها قادر است اجسام را چاپ سه بعدی بگیرد، بلکه قادر است این کار را در چندین رنگ انجام دهد. البته این اختراع جدید مهندسان اپل احتمالا با چاپگر سه بعدی صنعتی عادی اندکی متفاوت باشد، زیرا یک سر نازل پرینتر شروع به چاپ خواهد کرد و سر نازل دیگر همزمان وظیفه رنگ آمیزی را به عهده خواهد داشت.

با این وجود، مشخص نیست که آیا شرکت اپل چنین دستگاهی را عرضه خواهد کرد یا خیر اما جالب است بدانید که این شرکت طی سالیان اخیر، هیچگاه دست به تولید و توسعه چنین محصولاتی نزده است.

همچنین لازم به ذکر است که در دهه 80 میلادی، اپل یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پرینتر بوده که با ارائه LaserWriter در سال 1985، تقاضای کاربران عمومی به اوج رسید.شرکت اپل با ارایه آن پرینتر ،جزو اولین تولیدکنندگانی بود که پرینترهایی برای استفاده کاربران معمولی می ساختند. آیا شرکت اپل قصد دارد با ثبت این پتنت، نوعی از یک چاپگر سه بعدی صنعتی خاص را به خانه های مان آورد؟

منبع: دیجیاتو

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

 

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 4 average 2.8