بررسی محصول ساخته شده توسط چاپگر سه بعدی

 

پرینت سه بعدی ،محصول ساخته شده با چاپگر سه بعدی ،

بررسی عملکرد محصول

بررسی محصول تولید شده با چاپگر سه بعدی ،از منظر کارکرد صحیح، نیز از عواملی است که ساخت نمونه توسط چاپگر سه بعدی را بخوبی توجیه می نماید. بدینگونه طراحان می توانند در طی مراحل مختلف طراحی، نسبت به نمونه سازی سریع با چاپگر سه بعدی اقدام کرده و آنرا بررسی و تحلیل نمایند، و درصورت لزوم به رفع مشکلات و نواقص طرحها بپردازند. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه طراحی محصولات نیز می شود و ریسک تولید را کاهش می دهد.

از مهمترین دلایل استفاده از چاپگر سه بعدی در صنایع مختلف، امکان بررسی عملکرد و سایر جنبه های مورد نظر محصول، بطور عینی و فیزیکی می باشد. طراحان صنعتی ،مهندسان مکانیک ،کارشناسان امور مونتاژ و بسته بندی، طراحان گرافیک ،مهندسان تولید و حتی فروشندگان نهایی نیز می توانند با لمس نمونه های ساخته شده، با آن ارتباط برقرار کرده، و آنرا بررسی نموده و تست نمایند.

استفاده از طیف وسیعی از مواد ترموپلاستیک در ساخت نمونه های تولیدی با چاپگر سه بعدی نیز به طراحان امکان تست مواد جدید برای کاربردهای جدیدتر را می دهد. موادی مانند ABS و PLA و PA وغیره که از نوع سخت بوده و یا موادی مثل Flexible که مانند لاستیک خاصیت ارتجاعی دارد، همگی قابل استفاده در پرینترهای سه بعدی FDM هستند.

کارگاه هنر و صنعت استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 35 average 3.6