چاپ سه بعدی قطعات با نرم افزار شرکت مایکروسافت

چاپ سه بعدی قطعات با نرم افزار شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت نرم افزار جدیدی را برای چاپ سه بعدی قطعات معرفی کرده است

احتمالا مانند بسیاری از مردم بارها با نرم افزار Paint بر روی ویندوز کار کرده ایم. مایکروسافت با معرفی نرم افزار چاپ سه بعدی قطعات در یک کنفرانس خبری  که در شهر نیویورک برگزار شد، از ورژن آپدیت شده نرم افزار خود رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد که با یک پرینتر سه بعدی ، چاپ سه بعدی قطعات مورد نظر خود را انجام دهند.

همانگونه که قبلا در تمام کنفرانس های پیشین مایکروسافت شاهد بودیم، ماینکرفت هم نقشی در این زمینه دارد و از نرم افزار Paint در ویندوز می توان برای بهتر بازی کردن ماینکرفت نهایت استفاده را برد.

نرم افزار مایکروسافت برای چاپ سه بعدی قطعات

بنابر گفته شرکت مایکروسافت، کاربران نه تنها می توانند مدل های سه بعدی که در بازی ماینکرفت ساخته اند، را به نرم افزار Paint 3D بفرستند، بلکه از طریق این برنامه می توانند چاپ سه بعدی قطعات هم از سازه خود داشته باشند.

به فرض مثال، شما یک جسم را در بازی طراحی می کنید، و بعد آن را برای Paint 3D ارسال کرده و سپس با انجام تغییرات می توانید سازه را به کارگاه چاپ سه بعدی قطعات بفرستید و در نهایت مدل ساخته شده و طراحی شده توسط خودتان را داشته باشید.

البته فعلا گزینه های زیادی در اختیار کاربران قرار ندارد ولی به طور یقین پس از فراگیر شدن رابطه میان ماینکرفت و Paint 3D و مشاهده موفقیت های آن می توان شاهد تمایل دیگر کمپانی های بازی سازی برای استفاده از این ویژگی بود.

لازم به ذکر است که این وسیله صرفا مختص به بازی ها نیست و می توانید یک عکس با اپلیکیشن موبایل Windows Capture 3D گرفته و آن را در نرم افزار Paint به یک مدل سه بعدی تبدیل کرده و با تکنولوژی چاپ سه بعدی قطعات آنرا بسازید. برای داشتن یک عکس سه بعدی از جسم مورد نظر می توانید تصویری پانوراما از آن بگیرید. در همین راستا، یکی از مدیران مایکروسافت که روی صحنه حاضر شده بود تصویری از بچه های خودش را با پس زمینه ای از یک ساحل شنی ساخت. ساحلی که نمونه واقعی آن روی استیج کنفرانس بود که وی از آن عکسی گرفت.

حالا تصور کنید دنیایی داریم از تمامی خلاقیت ها در سراسر دنیا، آرشیو آن ها را از کجا پیدا کنیم؟

remix3d.com یک وب سایت است که مایکروسافت با آن قصد دارد تمامی این مدل ها و تصاویر سه بعدی را آرشیو کرده و به کاربران اجازه دهد از طریق آن به فایل هایی برای چاپ سه بعدی قطعات دسترسی پیدا کنند.

در این سایت همانند پینترست، کاتالوگی از مدل های سه بعدی را در آن مشاهده خواهید کرد که قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف را دارند.

همچنین، وبسایت remix3d.com می تواند از طریق مرورگر Microsoft Edge موجود روی هدست واقعیت افزوده هولولنز، تصاویر را مستقیما ثبت کرده و به اشتراک بگذارد.

منبع: دیجیاتو

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

 

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 2 average 3.5