اولین کفش بسکتبال ساخته شده با پرینتر سه بعدی

اولین کفش بسکتبال ساخته شده با پرینتر سه بعدی

پيك با مشاركت دويت هووارد از اولين كفش بسكتبال ساخته شده با پرینتر سه بعدی رونمايی كرد

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در صنعت کفش سازی 

برند ورزشی چينی پیک ( PEAK ) اخيراً در تور ٢٠١٧ خود در چين و كنفرانس خبری ستاره ی NBA توسط دويت هووارد ( Dwight Howard ) از كفشی رونمايی کرده كه ميتوان آن را اولين جفت كفش بسکتبال در صنعت کفش سازی دانست كه با پرینترهای سه بعدی ساخته شده است.

پرینتر سه بعدی و صنعت کفش سازی تصویر یک

پيش تر ،اين شركت در ماه می سال جاری ،اقدام به رونمايی و عرضه ی با تيراژ بالا از اولين كفش running خود كه با پرینتر سه بعدی ساخته شده بود ،با قيمتی معادل ١٨٨$ در بازار چين كرده بود و اكنون موفق به دريافت دوباره ی عنوان “اولين” در صنعت کفش سازی و برای كفش بسكتبال خود شده است.

پرینتر سه بعدی و صنعت کفش سازی تصویر دو

فناوری پرينت سه بعدی در صنعت کفش سازی به طراحان اين امكان را می دهد تا طرح هايی جديد و خلاقانه را در كنار امكانات اجرايی و حركتی عالی پياده سازی كنند.

اين محصول كه در ساخت خود از پرینتر سه بعدی تكنولوژی پرينت سه بعدی SLS بهره می برد ،دارای ساختمان شبكه ای از جنس TPU در بخش زيرين و پاشنه می باشد كه نويد بافتی نرم و محكم را ميدهد.

پرینتر سه بعدی و صنعت کفش سازی تصویر سه

برخلاف محصول قبلی PEAK ،هنوز صحبتی از عرضه تجاری يا استفاده در بازی های NBA با اين محصول نيست. با اين حال طبق تعريفات هووارد از نرمی و انعطاف و راحتی و گرمی اين كفش بخصوص در ناحيه قوزك و مچ پا و طی كردن مراحل تحقيق و توسعه اين برند برای ساخت كفش با تكنولوژی پرینتر سه بعدی از ٣ سال پيش تاکنون، و همچنين استراتژی تقويت برند های با كيفيت چين تا سال ٢٠٢٥ موسوم به “ساخت چين” ،انتظار ميرود در آينده ای نزديك ،شاهد فراگير شدن كفش هايی در بازار باشيم كه با فناوری پرينت سه بعدی ساخته خواهند شد.

ترجمه شده از: سایت تری درز

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 53 average 3.5