کاهش هزینه تولید با نمونه سازی سریع سه بعدی

 

کاهش هزینه تولید با نمونه سازی سریع سه بعدی

کاهش هزینه تولید

 

در خدمات نمونه سازی سریع سه بعدی، با توجه به اینکه ساخت یک یا چند نمونه از مدل سه بعدی طراحی شده، نیازمند ساخت قالب و سایر مراحل قطعه سازی نمی باشد، بنابراین هزینه تولید بسیار کاهش یافته و درعین حال امکان نمونه سازی سریع سه بعدی قطعات پیچیده و مونتاژ و اسمبل کردن آنها با یکدیگر وجود دارد.

لذا با استفاده از خدمات نمونه سازی سریع سه بعدی ، ساخت نمونه قطعات یدکی و یا تولید محصولات سفارشی و خاص در تیراژ اندک، بسیار اقتصادی و با صرفه می باشد.

چاپگرهای سه بعدی معمولا سرعت مناسبی را برای ساخت قطعات مختلف ارایه می کنند. خدمات نمونه سازی سریع توسط چاپگرهای سه بعدی صنعتی بسته به مدل و نوع چاپگر سه بعدی ،متفاوت است. بهرحال زمان ساخت و دقت نمونه های سه بعدی ،بطور چشمگیری از ساخت ماکت و مدل سه بعدی به روش های سنتی، سریعتر و دقیقتر بوده و همزمان هزینه تولید کاهش می یابد.

پس از نمونه سازی سریع سه بعدی قطعات مورد نظر توسط پرینترهای سه بعدی ،مدل ساخته شده بلافاصله قابل استفاده می باشد. در موارد خاصی مانند ماکت سازی در حوزه معماری و یا نمونه سازی سریع با کاربردهای کمک آموزشی ،ساخت رباتیک ،اسباب بازی و لوازم تزیینی ،قطعات ساخته شده امکان صیقل کاری و پولیش ،رنگ آمیزی و در نهایت مونتاژ را دارا هستند.

گاهی ممکن است یک طرح قابلیت کاربرد خاصی داشته و در نتیجه نیاز به تعداد محدودی از محصول تولیدی باشد. در اینجا نیز چاپگرهای سه بعدی صنعتی به کمک متخصصان آمده و می توان ضمن کاهش هزینه تولید ،محصولاتی با کاربرد خاص و در تیراژ محدود تولید و عرضه نمود.

کارگاه هنر و صنعت استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 36 average 3.7