چاپگر سه بعدی چیست

چاپگر سه بعدی چیست و چگونه کار می کند

دستگاه چاپگر سه بعدی چیست ؟

ابزاری هستند که با استفاده از آنها می‌توانید از یک مدل سه بعدی که در کامپیوتر خود طراحی کرده اید، نمونه واقعی و قابل لمس بسازید.

امروزه خدمات پرینت سه بعدی در رشته های گوناگونی همچون قطعه سازی ،ماکت معماری ،طراحی صنعتی ،ساخت روباتیک ،صنایع هوافضا ،سرگرمی ،کمک آموزشی و غیره رایج است. خدمات نمونه سازی سریع تا پیش از ابداع چاپگر سه بعدی وجود نداشت و تصاویر بصورت دو بعدی روی صفحه نمایشگرها و یا روی کاغذ ارائه می شدند تا افراد با دیدن آنها درکی از آنچه طراحان در ذهنشان دارند بدست آورند.

اما با ارایه خدمات نمونه سازی سریع ،انواع مختلفی از پرینترهای سه بعدی توانستند تا حد بسیار مطلوبی ،توانایی تولید هر نوع قطعه ای با هر شکلی و زاویه ای را؛ مثلا تو پر باشد یا تو خالی، صاف باشد یا منحنی و در مجموع ،هر قطعه ای با هر طراحی را بسازند. اکنون نیاز به خدمات پرینت سه بعدی درهمه جا قابل لمس است ؛ صنعتی ،پزشکی ،ماکت سازی ،کمک آموزشی ،معماری ،خودرو سازی ،صنایع نظامی ،ساخت رباتیک و هر کاری که نیاز به شبیه سازی یا تولید ماکت و ساخت طرح اولیه باشد، با استفاده از چاپگر سه بعدی هم، می تواند انجام شود.

چاپگر سه بعدی می تواند پروسه ی زمانبر شبیه سازی و مدل سازی سه بعدی و ساخت ماکت قطعات را تسریع بخشد و تنها با چاپ سه بعدی طرح خود، در زمانی کوتاه تر از روش های سنتی، به بررسی فیزیکی و قابل لمس قطعه مورد نظر بپردازیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چاپگر سه بعدی چیست به این مطالب مراجعه نمایید:

تکنولوژی FDM در چاپگر سه بعدی چیست 

تکنولوژی SLS در پرینترهای سه بعدی چیست؟ 

تکنولوژی DLP در چاپگرهای سه بعدی چیست 

تکنولوژی SLA در پرینترهای سه بعدی چیست؟

بازگشت به صفحه اصلی

خدمات پرینت سه بعدی

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 38 average 3.6