فناوری نمونه سازی سریع ساخت قطعات صنعتی با پرینترهای سه بعدی

فناوری نمونه سازی سریع ساخت قطعات صنعتی با پرینترهای سه بعدی

فناوری نمونه سازی سریع به صنعتگران در ساخت قطعات صنعتی از مدل های طراحی شده دیجیتالی، کمک شایانی می کند.

امروزه صنعتگران برای رقابت و ماندن در بازارهای جهانی، مجبور به استفاده از فناوری نمونه سازی سریع و پیشرفته می باشند، زیرا دائما تحت فشار برای ارائه محصولات تازه به بازار مصرف در بازه زمانی کوتاه تر و در عین حال با کیفیت و عملکرد بالاتری هستند. با این حال آنچه از اهمیت خاصی برخوردار است، اطمینان از منطبق بودن قطعات صنعتی ساخته شده برای تولید یک محصول تازه و دست یابی به مشخصات اولیه آن، در مدت زمانی کوتاه می باشد. این توقعات با بکارگیری روش های قدیمی و سنتی که در طی سال ها، حداکثر توان خود را به نمایش گذاشته اند، امکان پذیر نیست و لازمه آن به خدمت گرفتن فناوری نمونه سازی سریع و پیشرفته تولید قطعات ،جهت افزایش قابلیت و اعتبار، کیفیت و سرعت در ساخت محصولات می باشد.

یکی از این روش ها، فناوری نمونه سازی سریع در ساخت قطعات صنعتی می باشد. نمونه‌ سازی سریع به ساخت و تولید اشیاء فیزیکی و ملموس با استفاده از تکنولوژی ساخت و تولید آن گفته می شود. معمولاً با این روش می توان از روی یک فایل سه بعدی کامپیوتری، یک مدل واقعی را توسط چاپگرهای سه بعدی نمونه سازی و در نهایت، تولید انبوه نمود.

فناوری نمونه سازی سریع با پرینترهای سه بعدی

فناوری نمونه سازی سریع برای ساخت انواع قطعات با پرینترهای سه بعدی صنعتی

در حال حاضر، رمز موفقیت شرکت های طراح و تولید کننده قطعات، به روز بودن محصولاتشان می باشد. در بازار رقابتی امروز، نیاز به ساخت محصولات جدید و جایگزین با محصولات موجود به خوبی حس می شود. فناوری نمونه سازی سریع و استفاده مناسب از تکنولوژی پرینت سه بعدی، اولین و مهم ترین قدم در این راه است.

فناوری نمونه سازی سریع تکنولوژی تقریبا جدیدی است که به وسیله آن میتوان یک نمونه کاملا جدید را به صورت لایه به لایه و مستقیماً از روی طرح فایل مدل سه بعدی آن، توسط پرینترهای سه بعدی اجرا کرد. در این روش نمونه سازی، هیچ محدودیتی از نظر شکل و فرم هندسی قطعات وجود نداشته و مدل ها بدون نیاز به هیچ قالب یا ابزاری با سرعت و دقت بسیار خوبی ساخته می شوند. کاربرد اصلی فناوری نمونه سازی سریع با پرینترهای سه بعدی، در زمینه طراحی صنعتی و مهندسی در صنایع مختلف، به عنوان زنجیره اصلی طراحی تا تولید محصولات جدید می باشد.

پس از ساخت فیزیکی یک مدل و انجام پرینت سه بعدی آن، نمونه ای از طرح ساخته شده در اختیار تیم طراحی مهندسی قرار می گیرد تا از جنبه های مختلف مورد بررسی و ارزیابی های مختلفی قرار گیرد تا پس از رفع ایرادات احتمالی و تأیید نهایی قطعات نمونه سازی شده، برای تولید انبوه اقدامات لازم صورت پذیرد. فناوری نمونه سازی سریع با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، در زمینه ساخت قطعات صنعتی، مدل های پزشکی، جواهر آلات و وسایل زینتی، ماکت سازی، هنر و ساخت ماکت معماری نیز کاربردهای رو به گسترشی دارد.

فناوری نمونه سازی سریع قطعات صنعتی

در مجموع، کاربردهای فناوری نمونه سازی سریع و ساخت قطعات با پرینترهای سه بعدی صنعتی را می توان اینگونه خلاصه کرد:

کاربرد پرینت سه بعدی در صنعت:

ساخت سریع نمونه قطعات صنعتی در صنایع مختلف مانند الکترونیک، خودرو، هوافضا، لوازم خانگی، اسباب بازی و غیره جهت انجام تست های مختلف ورفع نواقص برای تولید انبوه.

کاربرد پرینترهای سه بعدی در طراحی صنعتی:

نمونه سازی سریع از طرح محصولی جدید در مراحل مختلف طراحی جهت بررسی از نظر زیبایی، ارگونومی، امکان سنجی تولید، بازاریابی و مانند اینها.

کاربردهای نمونه سازی سریع در ماکت سازی:

ساخت سریع اجزای ماکت های معماری، سازه های صنعتی، تأسیسات، نیروگاه و غیره در مقیاس های مختلف با هرنوع شکلی به صورت یکپارچه.

کاربرد پرینت سه بعدی در جواهر سازی:

نمونه سازی سریع مدل های جواهرآلات و سایر وسایل تزیینی با دقت و ظرافت بالا طبق سفارش مشتری جهت استفاده در فرآیندهای ریخته گری.

کاربردهای نمونه سازی سریع در هنر و مجسمه سازی:

ساخت انواع مجسمه، تندیس و سایر قطعات مشابه جهت فرآیندهای ریخته گری.

کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی:

ساخت سریع مدل از بافت های سخت یا نرم، بازسازی دندان، ترمیم استخوان های شکسته، ساخت پروتزها و ایمپلنت های سفارشی.

مزایای استفاده از فناوری نمونه سازی سریع در ساخت قطعات صنعتی :

– کاهش زمان و هزینه سیکل طراحی تا تولید محصولات جدید.

– افزایش سرعت طراحی محصول جدید و اعمال سریع اصلاحات لازم.

– عرضه سریع محصولات جدید در بازار رقابتی امروز.

– امکان بازاریابی محصول جدید قبل از تولید و کاهش ریسک تولید انبوه محصولات.

– امکان ساخت نمونه های پیچیده بدون هیچ گونه محدودیت در اشکال هندسی آنها.

– سرعت مناسب فرآیند مدل سازی و کاهش هزینه تولید قطعات صنعتی.

– دقت بالای محصولات ساخته شده با فناوری نمونه سازی سریع.

کارگاه هنر و صنعت استاداحمد مفتخر است با استفاده از دانش روز و بکار گیری پرینترهای سه بعدی صنعتی با تکنولوژی fdm ، خدمات نمونه سازی سریع انواع قطعات را برای طراحان ، صنعتگران و قالبسازان ارائه نماید.

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 66 average 3.4