مشخصات فایل های ارسالی جهت انجام پرینت سه بعدی

 


 لطفا قبل از ارسال فایل جهت انجام پرینت سه بعدی به نکات ذیل توجه فرمایید:

مشخصات فایل های ارسالی برای پرینت سه بعدی

برای انجام خدمات پرینت سه بعدی ،حتما یک فایل مدل سه بعدی که با نرم افزارهای معتبر مانند:

Rhino , Solidworks, Catia , Autocad و امثالهم طراحی شده باشند، مورد نیاز است،که با توجه به موارد زیر قابلیت خوبی برای نمونه سازی سریع و انجام پرینت سه بعدی خواهد داشت.

توجه نمایید که نحوه انجام طراحی سه بعدی در مدل سازی، تاثير بسزايی در بهبود انجام پرینت سه بعدی دارد و با رعايت نمودن برخی نکات مهم می توان کيفيت پرینت سه بعدی را افزايش داده و از طرفی هزينه پرینت سه بعدی و مدت زمان ساخت قطعات را کاهش داد.

نرم افزار چاپگرهای سه بعدی با فایل فرمت STL کار می کنند. همچنین فرمت استاندارد STP می تواند در اکثر نرم افزارها پشتیبانی شود.

> فایل ارسالی بایستی یک تکه و بدون متریال، و با مقیاس میلیمتر باشد. لطفا در هر فایل فقط یک قطعه ( یک پارت ) قرار دهید.

> فایل های solid و توپر معمولا قابلیت انجام پرینت سه بعدی خوبی دارند. بهتر است قطعات به گونه ای طراحی شوند که نیاز به ساپورت گذاری به حداقل برسد.

> طرح های دارای Surface ها و دیواره های بدون ضخامت و باز، قابل چاپ سه بعدی نیستند.

> خروجی فایل های مدل شده توسط نرم افزارهای انیمیشن ساز مانند 3dmax قابلیت ساخت با پرینترهای سه بعدی را ندارند.

معماران و طراحان ساختمان ،جهت ساخت ماکت می توانند ضخامت مناسبی را برای دیواره ها در نظر گرفته، که بهتر است کمتر از 2 میلیمتر نباشد و طبقات و سقف ها را بطور مجزا فایل نمایند.

چنانچه از طرح خود، خروجی فرمت STL می گیرید، تولرانس را بسته به حجم و دقت فایل، بین 0.01 الی 0.05 قرار دهید. توجه داشته باشید که فایل هایی با خروجی نامناسب و رزولوشن پایین ،می تواند بشدت باعث افت کیفیت در انجام پرینت سه بعدی بشود.

مدلهایی که دارای زوايای کمتر از 60 درجه نسبت به صفحه کار می باشند، نيازمند ساپورت گذاری (پشتیبان) هستند، که اين ساپورتها مدت زمان پرینت سه بعدی را افزايش می دهد و همچنين ممکن است کيفيت نقاطی که ساپورت گذاری شده است خیلی خوب نباشد. لذا توصيه مي شود مدل را طوری طراحی نمائيد که کمترين نياز به ساپورت گذاری باشد و در نتيجه اجرای پرينت سه بعدی ،مطلوب تر باشد. بنابراین سطوح زيرين محصولات پرينت سه بعدی در صورتی که از سطح صفحه ساخت فاصله داشته باشند به دليل اجرا بر روی ساپورت همواره افت کيفيت خواهند داشت.

اندازه صفحه ساخت در چاپگرهای سه بعدی نقش مهمی در پرينت سه بعدی دارد و اطلاع از اندازه صفحه ساخت می تواند در طراحی مدل تاثير گذار باشد. در صورتی که مدل طراحی شده بزرگتر از صفحه ساخت پرينترهای سه بعدی باشد بايد آن را به چندين تکه کوچکتر تبديل نمود و بعد از چاپ سه بعدی آنها، می توان قطعات را با استفاده از حلال های مخصوص به یکديگر چسباند.

در پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی FDM ،مدل طراحی شده به صورت لايه به لايه پرينت می گردد و در نهايت، مدل ايجاد می گردد. لذا هميشه خطوط پرينت بر روی سطوح کار ديده می شود. بطور معمول، پرینت سه بعدی با ضخامت 300 ميکرون انجام می شود ولی در صورت نیاز مشتری، ضخامت لایه ها حتی تا 40 میکرون هم قابل انجام است. توجه نمایید که هر چقدر ضخامت لایه ها کمتر از 300 میکرون باشد، به همان نسبت، مدت زمان پرینت سه بعدی افزایش می یابد و در نتیجه قیمت نمونه ساخته شده بالاتر می رود.

قابل ذکر است که محصولاتی که با پرینتر سه بعدی تهیه می شوند ،تفاوت زیادی با ساير قطعات توليدی انبوه توسط قالب های پلاستیک دارند. محصول چاپگرهای سه بعدی مانند کار قالب دارای بافت همگن نمی باشد، چرا که روش انجام پرینت سه بعدی توليد به شکل لايه لايه مي باشد و در پايان کار اين لايه ها قابل رويت هستند.

مهم: توجه به این نکته ضروریست که برای انجام پرینت سه بعدی ،ابتدا نیاز به طراحی محصول و ساخت یک فایل سه بعدی از ایده یا قطعه مورد نظر می باشد. بنابراین محاسبه هزینه و استعلام قیمت انجام پرینت سه بعدی و همچنین مدت زمان ساخت قطعات مورد نظر ،فقط پس از پردازش فایل سه بعدی مربوطه توسط نرم افزار رابط پرینتر سه بعدی ،امکان پذیر خواهد بود.

مراحل ثبت سفارش پرینت سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی

بازگشت به صفحه اصلی

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 38 average 3.5