اسکن سه بعدی با تلفن هوشمند اپل

اسکن سه بعدی با تلفن هوشمند اپل


استفاده از تلفن های هوشمند مانند آیفون 12 پرو اپل، برای اسکن و پرینت سه بعدی

سال هاست که مردم  فکر می کنند که اسکن سه بعدی با تلفن هوشمند چه زمانی محقق خواهد شد. پروژه هایی توسط اپل و گوگل بحث های زیادی را در پی داشته که در نهایت به سود پرینت سه بعدی تمام می شود. با این وجود واقعیت اغلب کمی شبیه نم باران است تا هیاهوی رعد و برق آن!

با وجود میلیاردها دستگاه در سراسر جهان ، وجود اسکنر سه بعدی در تلفن های هوشمند می تواند تبدیل به نوعی فناوری شود که بسیاری از مردم روزانه از آن استفاده می کنند. ضمن اینکه توانایی اسکن سه بعدی به ما اجازه مجسمه سازی یا سفارشی سازی اشیاء از طریق اپ های ساده را می دهد. این امر به تاثیر قدرت نرم افزاری بر روی این مسئله می پردازد و هر کسی که در چاپ سه بعدی دستی داشته باشد می تواند با روشی ساده هر شی دلخواه را تبدیل به مدل سه بعدی نماید.

اسکن سه بعدی با موبایل هوشمند

سفارش اسکن سه بعدی هم اکنون نیز در حال انجام است. این کار مستلزم مراجعه به شرکت های مربوطه و دریافت خدمات برای اسکن سه بعدی می باشد. با این حال چنانچه تلفن هوشمندتان یک اسکنر سه بعدی خوب هم باشد آنگاه خواهید توانست با سهولت و در هر مکان نسبت به اسکن سه بعدی اشیاء مورد نظرتان اقدام نمایید. اسکن سه بعدی مبتنی بر تلفن همراه، تقریباً بهترین و بزرگترین اتفاقی است که می تواند بر صنعت ما تاثیری شگرف بگذارد، حتی فراتر از تلاش ها برای بهبود خودمان.

خبر خوب اینست که اسکن سه بعدی با تلفن هوشمند، به نوعی در دسترس است. اکنون در نیمه دوم سال 2020 میلادی، آیفون های جدید اپل مانند 12 پرو، از برخی ویژگی های اسکن سه بعدی مانند تکنولوژی LiDAR پشتیبانی می کنند که می تواند بسیار تأثیرگذار باشند. پشتیبانی نرم افزاری از فرمت سه بعدیSTL  و مواردی مانند شناسایی شی از طریق اسکن سه بعدی نیز بسیار در خور توجه است. تراشه جدید A14 اپل دارای موتور عصبی می باشد که برنامه های یادگیری ماشینی را فعال می سازد. این تراشه دارای ۳۰ % عملکرد گرافیکی بیشتر و پردازش تصویر سریع‌تر است که برای کاربردهای اسکنر سه بعدی بسیار مفید خواهد بود. با این حال، نوع سطح و جزئیاتی که شما برای چاپ سه بعدی نیاز دارید، ممکن است چندان چشمگیر نباشد. مثلا مشخص نیست که آیا می توانیم یک ابر نقطه ای استخراج کنیم یا خیر و هنوز معلوم نیست که این ابر نقاط چگونه کار می کند.

اسکن سه بعدی با آیفون

دوربین TrueDepth تشخیص چهره را امکان پذیر می کند که در سال 2017 ، این یک اسکنر ساختار نوری با استفاده از یک پروژکتور IR بود. حالا در میانه سال 2020 ، با استفاده از تلفن های هوشمند اپل مانند آیفون 12 پرو، شما صاحب سه دوربین شامل اصلی، واید، و تله با تکنولوژی LiDAR خواهید بود. LiDAR یک تکنولوژی اسکن سه‌ بعدی است که اغلب برای اجسام سایز متوسط و یا سایز مناسب مانند داخل یک اتاق یا ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسکنری است که می تواند فواصل را به دقت اندازه گیری کرده و صحنه ها را در محدوده پنج متری ثبت نماید.

مسلما برای شرکت اپل، توانایی حرکت واقعی در محیط های بازی و انجام کارهایی از قبیل آزمایش واقعی محصولات، بسیار چشمگیر خواهد بود. مثلا در خانه تان، توانایی مشاهده میزان بزرگی تلویزیونی که به صورت آنلاین پیدا کرده اید و یا دیدن اینکه چگونه میز ایستاده جدید شما در خانه جا می شود، می تواند برای تجارت الکترونیک نیز بسیار تأثیرگذار باشد. همچنین اثرگذاری این تکنولوژی در فضای مجازی برای پرو کردن البسه بسیار زیاد خواهد بود، ظاهرا مشتریان حدود 40 درصد از لباس های خریداری شده آنلاین را مرجوع می کنند!. اکنون برای اپل، اندازه گیری و اسکن دقیق اتاق ها، آشپزخانه، محاسبه مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری و حتی رنگ آن، اندازه گیری حرکت و قرار گرفتن در صحنه فیلم ها و یا شکلک های سه بعدی، جذابیت خاصی دارد. همچنین برتری در بازی ها با تکنولوژی AR می تواند آینده خوبی برای این صنعت باشد. فراموش نکنیم که این نوع اسکنرها به یک دلیل مهم در تلفن همراه وجود دارند: بهبود تصاویر سلفی و گرفتن تصاویر بهتر که می تواند باعث رقابتی شدن بازار تلفن های هوشمند برای اپل باشد.

اسکن سه بعدی تکنولوژی LiDAR

خوب ما چه کنیم؟ در حالی که هنوز پشتیبانی کامل از چاپ سه بعدی نهایی نشده، روشهایی وجود دارد که ممکن است بسیار موثر باشد. با افزایش قدرت محاسباتی و یادگیری ماشینی، بسیاری از موارد بخوبی امکان پذیر بنظر می رسد. نرم افزار می تواند به بازسازی و ویرایش فایل ها کمک کند تا بتوانیم فایل ها را در مقیاس مورد نظر با پرینترهای سه بعدی بسازیم. در نهایت هرکسی می تواند جزئیات کافی را از اسکنرهای سه بعدی آیفون 12 پرو اپل استخراج کند تا بتواند چیزی برای چاپ سه بعدی داشته باشد و این باعث می شود بسیاری از افراد از خلاقیت خود بهره ببرند. بنابراین اکنون ما می توانیم کاری انجام دهیم که مسیر آن در دنیای سه بعدی تلفن های هوشمند اپل ساخته می شود.

تصور کلی این است، در حالی که ممکن است فعلا نتوانیم بلافاصله بسیاری از داده های تکنولوژی LiDAR را در گوشی های اپل استخراج کنیم ، اما در نهایت قادر به انجام آن خواهیم بود. در کوتاه مدت انتظارمان اینست که برای برخی از مواد یا اشیاء مرجع و مناسب با کنتراست بالا، بتوانیم از این فناوری برای اسکن سه بعدی برخی از موارد قابل ساخت با پرینترهای سه بعدی، استفاده کنیم.

https://aparat.com/v/u28bq

ترجمه و تلخیص: OstadAhmad

منبع

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 44 average 3.7