موتور تک سیلندر بادی که با پرینتر سه بعدی ساخته شده است

موتور تک سیلندر بادی که با پرینتر سه بعدی ساخته شده است

نمونه سازی یک موتور تک سیلندر بادی به وسیله پرینترهای سه بعدی

استفاده از پرینتر سه بعدی در آزمایش ایده های جدید، تولید و یا ساخت وسایل مختلف، سرگرمی تازه ای محسوب می شود. وسیله سرگرم کننده جدیدی که توسط  Greg Zumwalt  طراحی و با پرینتر سه بعدی ساخته شده، یک موتور تک سیلندر بادی می باشد که می تواند توسط هوای فشرده یک بادکنک حرکت کند.

طرح اولیه مدل سه بعدی این موتور تک سیلندر بادی، با نرم افزار CAD Fusion 360 انجام شده و بصورت آنلاین در صفحه Instructables برای دانلود و استفاده عموم علاقمندان قرار داده شده است.

موتور تک سیلندر بادی تصویر یک

یک چاپگر سه بعدی با تکنولوژی fdm برای ساخت نهایی محصول بکار گرفته شده و متریال مصرفی نیز فیلامنت pla بوده است. دست آخر قطعات پرینت سه بعدی شده این موتور بادکنکی، مونتاژ شده اند.

شغل Zumwalt در شهر اوکلاهما، طراحی نرم افزار و بازی های ویدئویی بوده است. از هنگام بازنشستگی، وی از مهارت های خود برای توسعه چندین پروژه سرگرم کننده که با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند، بهره برده است.

موتور تک سیلندر بادی تصویر سوم

اما آخرین تلاش او برای ساخت موتور تک سیلندر بادی، شاید هنوز هم بهترین باشد. این موتور بادی تک سیلندر، کاملا کاربردی بوده و می تواند با هر منبع هوای فشرده مانند یک بادکنک، بخوبی کار کند. طراحی ساده اما خلاقانه شامل دو پورت در بالا و پایین آن است. هنگامی که هوای فشرده به پورت بالایی اعمال می شود، چرخ در جهت عقربه های ساعت می چرخد. اگر از پورت بالا استفاده شود، پورت پایینی به عنوان اگزوز عمل می کند که با استفاده از پورت پایینی این روند معکوس می شود.

موتور تک سیلندر بادی تصویر دوم

در ویدئوی آزمایشی این موتور تک سیلندر بادی، مشاهده می شود که هوای فشرده داخل بادکنک، پیستون پلاستیکی موتور را به حرکت درآورده و باعث حرکت چرخ می شود. طراحی موتور دارای سه آداپتور متفاوت است که به موتور بادی اجازه میدهد حتی با هوای فشرده یک جارو برقی هم کارکند.

 

مثل همیشه علاقمندان به ساخت محصولات سرگرم کننده و کارآمد، می توانند از کار با این موتور کوچک لذت ببرند و شاید تولید کنندگان برای ساخت انبوه آن دست بکار شوند. کسی چه میداند، شاید موتورهای بادکنکی آینده صنعت باشند!

صفحه اصلی

منبع: تری درز

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 44 average 3.5