نمونه سازی سه بعدی یک خودروی ویژه با چاپگرهای سه بعدی

نمونه سازی سه بعدی یک خودروی ویژه با چاپگرهای سه بعدی

نمونه سازی سه بعدی یک خودرو با نام Blade که توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است

تاثیر تکنولوژی نمونه سازی سه بعدی توسط چاپگرهای سه بعدی روی صنایع مختلف تا به امروز واقعا شگفت انگیز بوده است و خودروسازی یکی از آن شگفتی هاست. سازندگان خودروها ،هواپیماها و همینطور سفینه های فضایی می توانند با استفاده از نمونه سازی سه بعدی ،اجزای سبک اما مستحکمی بسازند که در حالت عادی ممکن است برایشان مقدور نبوده و یا مقرون به صرفه نباشد. ولی این بار نمونه سازی سه بعدی یک خودروی ویژه با مشخصات عالی توسط درایورجنت انجام پذیرفته است.

یک استارتاپ به نام Divergent در حال تلاشی چالش برانگیز است تا بتواند چنین دیدگاهی را در مورد ماشین های لوکس و آخرین مدل بکار گیرد. اولین نمونه سازی سه بعدی تولید شده این خودرو توسط این شرکت با نام Blade یک ابرماشین بسیار زیباست و قطعات زیادی از آن توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است.

نمونه سازی سه بعدی یک خودروی ویژه
پرینت سه بعدی استاد نوع شاسی به کار رفته در این خودرو منحصربفرد و کاملا خاص است. لوله های فیبرکربن، بگونه ای لولاها را به شاسی متصل می کنند تا بدنه خودرو قدرتمند ولی همچنان سبک باقی بماند. دایورجنت معتقد است با این ترفند می تواند وزن شاسی را تا 92 درصد نسبت به مدل های معمولی کاهش دهد.

این خودرو تنها 625 کیلوگرم وزن دارد اما با این حال موتوری به قدرت 700 اسب بخار را یدک می کشد که می تواند در دو حالت گازسوز و بنزینی کارایی داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

 

 

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 7 average 3.6