تکنولوژی SLS در پرینترهای سه بعدی

تکنولوژی SLS در پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی SLS استفاده از لیزر

پرینترهای سه بعدی دارای تکنولوژی sls از روش های تولید افزایشی است که با استفاده از لیزر به عنوان منبع تغذیه باعث رسوب مواد اولیه می شود. در تکنولوژی sls نور لیزر به طور خودکار نقاط تعریف شده توسط مدل سه بعدی را هدف قرار داده و مواد اولیه را برای ایجاد یک ساختار جامد به هم متصل می کند.

یک پرینتر سه بعدی با تکنولوژی SLS

    طرز کار

نحوه کار تکنولوژی sls به صورت تولید افزایشی است که از یک نوع منبع تغذیه مانند یک لیزر دی اکسید کربن استفاده کرده و مخلوطی از ذرات ریز مواد اولیه مانند پلاستیک، فلز، سرامیک و یا پودر شیشه را به توده ای جامد و یک مدل سه بعدی تبدیل می کند. لیزر در این نوع از پرینترهای سه بعدی به طور انتخابی، مواد پودر مانند را با استفاده از طرح مدل سه بعدی (به عنوان مثال یک فایل سه بعدی طراحی شده به وسیله CAD و یا اسکن سه بعدی) را بر روی سطح تولید می کند. روش لایه سازی در این تکنولوژی به این صورت است که ابتدا لایه ایی از مواد اولیه بر روی پلت فرم قرار داده و پس از جامد شدن و لایه سازی توسط لیزر، لایه بعدی مواد اولیه را بر روی لایه قبل قرار می دهد و این روند تا کامل شدن نمونه مورد نظر ادامه دارد.

محصول پرینتر با تکنولوژی sls

    جنس مواد اولیه و کاربرد

تکنولوژی sls در مقایسه با دیگر روشهای چاپ سه بعدی یا تولید افزایشی، در این نوع پرینترهای سه بعدی می تواند مواد اولیه مختلفی را برای کاربردهای گوناگون پشتیبانی کند. موادی از جنس پلیمرها مانند نایلون (خالص و شفاف)، پلی استر، فلزات (از جمله فولاد، تیتانیوم) آلیاژهای مخلوط، کامپوزیت ها و شن می توانند به عنوان مواد اولیه چاپ سه بعدی به وسیله تکنولوژی SLS بکار روند که نمونه ساخته شده به وسیله این مواد از استحکام بالایی برخوردار بوده و در بعضی موارد می توان این قطعات را به عنوان قطعه نهایی به کار برد.

نمونه قطعات ساخته شده با تکنولوژی sls

به طور کلی می توان گفت که تکنولوژی sls چاپگرهای سه بعدی با توجه به توانایی بالایی که در ساخت اجسام با هندسه های پیچیده دارد، به عنوان یکی از پر کاربردترین روشهای ساخت نمونه اولیه در صنایع مختلف و همچنین به منظور تولید برخی قطعات پایانی مورد استفاده قرارمی گیرد. همچنین امروزه این تکنولوژی در بخش هنر و صنایع دستی به سرعت رو به رشد است.

هنر و صنعت استاداحمد

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 12 average 3.8