کاربرد چاپ سه بعدی درساخت صفحه کلید کامپیوتر

کاربرد چاپ سه بعدی درساخت صفحه کلید کامپیوتر

کاربرد چاپ سه بعدی برای ساخت اختصاصی صفحه کلید کامپیوتر

در دنیای امروز کاربرد چاپ سه بعدی دیگر حد و مرزی ندارد و بسیاری از مردم علاقه دارند تا محصولات و یا وسایلی که از آنها استفاده می کنند اختصاصی باشد. به همین جهت برای رسیدن به آن حاضر به پرداخت هزینه زیادی نیز می باشند، که معمولا این موضوع برای همگان میسر نمی باشد. ولی با پیدایش تکنولوژی پرینترهای سه بعدی، و به دنبال آن کاربرد چاپ سه بعدی ،مدل سازی اختصاصی برای محصولات متنوع امکان پذیرگشته است و علاقه مندان به آسانی می توانند محصولات و یا ابزارهای مورد نیاز خود را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن بر طبق سلیقه خود تغییر داده و آن را شخصی سازی نمایند.

کاربرد چاپ سه بعدی برای ساخت صفحه کلید کامپیوتر
از جمله وسایلی که جوانان و بخصوص طرفداران بازیهای کامپیوتری به آن ابراز علاقه زیادی می نمایند و درخواست اختصاصی نمودن آن دارند صفحه کلید کامپیوترهای شخصی می باشد. کیبوردهای مکانیکی به خاطر دقت آنها و آسانی استفاده از محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران کامپیوترها و بخصوص علاقه مندان بازی های کامپیوتری برخوردار است. تعدادی از تولید کنندگان صفحه کلیدهای کامپیوتر این امکان را در اختیار افراد قرار داده اند که بتوانند برخی و یا همه دکمه های صفحه کلید را شخصی سازی نمایند که مستلزم هزینه بسیار زیادی می باشد. همچنین برخی از کاربران با صرف هزینه اقدام به خرید شخصیتهای کارتونی محبوب خود و نصب آن بر روی صفحه کلید می نمودند.

نمونه کاربرد چاپ سه بعدی درساخت صفحه کلید
همزمان با کاربرد چاپ سه بعدی این امکان فراهم شده است که به راحتی مدل مورد نظر و یا شخصیت مورد علاقه خود را انتخاب و متناسب با کلید مورد نظر طراحی و سپس، پرینت سه بعدی شده و استفاده گردد.

هزینه انجام این کار در مقایسه با سایر روشها کمتر می باشد و مدت زمان اجرای کار نیز تا حدود زیادی سریع تر هست. استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای این کار باعث گردیده است تا دوستداران بازیهای کامپیوتری آزادی عمل بیشتری داشته باشند و بتوانند مدل مورد نیاز خود را به صفحه کلید اضافه نمایند.

منبع: برنا تری دی

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 6 average 3.3