ربات پرینتر سه بعدی بر روی رودخانه آمستردام پل می سازد

ربات پرینتر سه بعدی بر روی رودخانه آمستردام پل می سازد

ساخت پل با قطعات ساخته شده توسط ربات پرینتر سه بعدی

یک شرکت استارت آپ هلندی با نام مکس تریدی، با استفاده از فناوری پرینتر سه‌ بعدی و توسط یک ربات چاپگر معلق ،مشهور به ربات پرینتر سه بعدی ،یک سیستم پل‌ساز درست کرده است که ربات پرینتر سه بعدی ،قطعات پل را ساخته و سپس مونتاژ می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از CNN، این شرکت با استفاده از این تکنولوژی موفق به ساخت یک پل روی یکی از رودخانه‌های آمستردام شده است.

ساخت پل توسط ربات پرینتر سه بعدی

مکس تریدی، اعتقاد دارد که فناوری چاپ سه‌ بعدی تاکنون کارهای زیادی را برای انسان انجام داده است، از ساخت قطعات ساختمانی تا اندام و بافت‌های بدن، اما الان زمانی است که باید از فناوری پرینتر سه بعدی برای ساخت اجسام دیگری نیز استفاده شود. در حقیقت این شرکت با استفاده از قابلیت چندمحوری و معلق بودن سیستم ربات پرینتر سه‌ بعدی ،امکان ساخت اشیا در هوا را فراهم آورده است.

این شرکت در وب‌سایت خود اینگونه آورده است: موفق شده‌ایم در بخش تحقیق و توسعه‌، فناوری رباتیک مقرون به‌صرفه‌ای را توسعه دهیم که می‌تواند اشیای کاربردی را تولید کند. ما با کمک این سیستم توانستیم یک پل فلزی و بسیار زیبا در آمستردام بسازیم.

ربات پرینتر سه بعدی برای ساخت پل

روشی که برای ساخت این پل به کار برده می‌شود به این صورت است که در ابتدا ربات پرینتر سه بعدی در این نوع از چاپگر، رشته‌های فولادی را با جوش دادن قطعات کوچک فلز مذاب به یکدیگر ایجاد می‌کند و سپس استحکام پل مورد نظر را با اضافه کردن رشته‌های دیگر افزایش می‌دهد. در نهایت ربات چاپگر با تکیه روی بخش ساخته شده، جلوتر می‌رود و بقیه پل را می‌سازد.

منبع: تری دی پی مگ

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

 

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 7 average 3.4