پرینتر سه بعدی طولی توسط شرکت بلک بلت ساخته شد

پرینتر سه بعدی طولی توسط شرکت بلک بلت ساخته شد

اخیرا شرکت بلک بلت ،یک پرینتر سه بعدی طولی تولید کرده که محدودیتی برای پرینت محصولات طولانی ندارد.

اکثر چاپگرهای سه ‌بعدی برای ساخت محصولات بزرگ و طویل با مشکل مواجه هستند و برای مثال پرینت سه بعدی یک تکه و کامل یک متن بزرگ برای سردر یک فروشگاه ،فرآیند مشکلی است.

اما شرکت بلک بلت که زیر نظر هلدینگ عظیم آمریکایی بنام Kickstarter فعالیت می‌کند، در پی سه سال پژوهش و تحقیقات موفق به توسعه و ساخت یک پرینتر سه بعدی طولی شده است که هیچ محدودیتی برای ساخت سازه‌های طویل ندارد.

پرینتر سه بعدی طولی توسط بلک بلت

نوار نقاله این پرینتر سه بعدی طولی که از جنس کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده، امکان پرینت سه بعدی سازه‌های طویل را فراهم می‌کند.
محدوده صفحه پرینت در این پرینتر 34 در 34 سانتی‌متر است و یک میز طویل برای قرارگیری بخش‌های پرینت ‌شده در جلوی آن قرار دارد.

ساخت سازه با پرینتر سه بعدی طولی

نازل این پرینتر سه بعدی طولی که قابل تعویض هم هست، می‌تواند برای زوایای مختلف نظیر 15، 25 ، 34 و 45 درجه تنظیم شده و ساختارهای مختلفی را نمونه سازی کند.
فعلا نمونه‌های اولیه این نوع پرینتر با انواع فیلامنت پرینترهای سه بعدی، نظیر ABS ، PLA و PETG کار می‌کند ولی شرکت سازنده اعلام کرده است که مواد دیگر نیز قابل استفاده خواهند بود.

لوگوی ساخته شده با پرینتر سه بعدی طولی

ضمنا مصرف کنندگان می‌توانند با توجه به نیازهای خود ابعاد اختصاصی مورد نظرشان را سفارش دهند.
قیمت اولیه این نوع پرینتر سه بعدی طولی ،حدود 10هزار و 600 دلار است و نمونه‌های ایستاده و بزرگتر آن تا 14 هزار و 100 دلار قیمت خواهند داشت.
در طرح فروش ویژه، قیمت مدل رومیزی حدودا 7300 دلار خواهد بود و اولین عرضه تا ماه اکتبر به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع: ایسنا

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 24 average 3.7